sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Kykä remppaa


Avensis joutu työnalle, hommahan alko eka ylhäältä päin purkamalla tieltä pois kaikkea akusta ja kaike näkösistä putkista  lähtien. Sen jälkeen irrotettiin laatikon pultit jotka oli yläpuolella. Siitä sitten auto ylös ja vetarit irti ja sen jälkeen loput pultit
Moottoria oli tuki kannattelemassa koska osa moottorin tuennasta oli irti. Tuosta sitten repästiin yhteistuumin loota lattialle.

Sieltä heti yllättti sitte kykäasetelma jonka pultit lähti melkose näppärästi 
 

Ja avensis kaipasi myös uutta vauhtista kun edelline oli löystynyt toleranssien ulkopuolelle
Siinä sitten koko systeemit purettuna

Ja sitten uus vauhtipyörä kiristettiin muistaakseen 88nm

Sen jälkeen tuikattii omatekone kohistustappi koloo ja kiristettiin asetelma
Ja seuraava toimenpide oli asentaa uusi painelaakeri ja pistää rasvat kytkinakseliin

Eikä sen jälkee ollu muuta vaihtoehtoo ku lähtee kahville ja sen jälkee huitasta laatikko takas reikää ja kasata kaikke mitä aluksi purettiin. Kytkimen toimintaperiaatehan on että työsylinteri painaa painelaakeria ja se painaa asetelmaa joka silloin irroittaa kytkimen jolloin voima ei pääse läpi, polkimen kin nostaa niin taas kytkin ottaa kiinni ja päästään eteenpäi. 

Kuvia on vähän heikosti mutta töissä yrittää tehä niitä töitä ettei koko aika räplää sitä puhelinta ...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti