sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Katastusta


 Väännettiin eräänä kauniina päivänä katsastustarkastus :) homma alko heti ekana koeajolla ja heti siihen perää jarrujen testauksella
Kun lukemat näyttivät edessä 

oikealla 1.9
vasemmalla 2.1 

takana oikealla 1.2
takana vasemmalla 1.1 

käsijarru oikea 1.5 
käsijarru vasen 1.0 

Noilla luvuilla pääsee lävitse oikein hienosti :) 

Homma jatku välyksien etsimisellä
Jousien ja iskarin silmämääräisesti tarkistamalla 
Jarrujepalojen ja levyjen sekä letkujen kunto
Pohjasta etsittiin ruostetta ja tarkistettiin jarrulinjojen kunto 
Ja lopuksi otettiin päästöt jonka jälkee lähettii kahtomaa mitä insinööri on mieltä
Ja tietenki Holmi Juha tykkäsi kanssa Fordista :)



PÄÄSTÖMITTAUSDIESEL KOULUSSA


Koulussa käytyä mitattiin leevin ja jarnon kanssa diesel auton päästöt. Siihen tarvitsee erillisen lisälaitteen 


Mittaus on tässäkin tapauksessa yksinkertanen tehdä kun mittari osaa neuvoa, aluksi tyhjäkäynnillä jonka jälkeen   kaasupohjaan muutamaksi sekunniksi


Ja sen jälkeen mittaustulokset tulevat. Tässä tapauksessa volvo meni läpi muutaman kerran otettua. 



Iskunvaimennin testi tehtiin koulun BMW.
Kuvat ovat uuden puhelimen takia kadonnut. Mutta tarina kertoo että tämänkin tehtiin Jarnon ja Leevin kanssa. Bemarin alusta oli niin kova ettei mittalaite oikeen ymmärtänyt että se oikeastikkin toimii. Tulokset olivat 

oikea etu 15%
vasen etu 10%
oikea taka 22%
vasen etu 17%


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti